Dålig reklammakare

När jag sparade ner den här bilden förut såg jag särskilt till att minnas vilken ort det var. Men tror ni jag har nån aning? Jag skulle hur som helst gärna bo på det där hotellet, åka skidor hela dagarna och äta middag där på kvällen.

Har jag berättat om den gången jag stod i liften i Engelberg i Schweiz, när jag bodde där, och mina skidor var kortast i hela liften fast de stod på pjäxan, inte på golvet. Det är så man vet att man varken har lagt pengar på nya skidor på flera år, samt att man ingalunda är en lika bra skidåkare som schweizarna. Fast jag är van vid att vara sämst i backen. En gång började folk i sittliften ovanför mig att skratta. Det var min första gång i en svart backe så jag plogade en hel del, om man säger så.

Tänk om hela me-föreningen skulle åka till fjälls när vi blivit friska. Köra som dårar i backarna, orädda för att vi nyss fått livet åter. Mmm!

Inga kommentarer: