Drömmar

Igår såg jag en kyrka till salu för 495 000:-, en liten landsortskyrka i Värmland med naturtomt fast utedass. Och kyrkbänkarna verkar man få på köpet. Mikael och jag vill gärna bo i en omgjord kyrka. Men inte i Värmland. Och även om det just nu verkar väldigt romantiskt så vet jag nog mycket om renovering för att inte vilja ge mig på en kyrka. Kan tänka mig att den är makalöst dyr att värma upp också, inte lika romantiskt.

Och idag fick jag reklam om en resa till Side för 5 000:- på ett femstjärnigt hotell med 100 m till stranden, två pooler, gym, bowlinghall och såklart all inklusive. Men jag orkar inte sitta upp på resan och inte på middag varje kväll. Och så tror jag inte hotellet verkligen är femstjärnigt. Och jag åker inte gärna till Turkiet. Även om man onekligen får mer semester för pengarna där än annorstädes.

Annars drömmer jag om ork och att sova gott. Den eviga drömmen.

Inga kommentarer: