Dagens samarbete

Jag har fyra barn och två barnbarn som är nästan mina. Även om det ropades i farstun att morfar har kommit, och inte jag. Men sånt får man tåla. Jag är ju inte så rolig, orkar aldrig leka osv. Vi spelade i alla fall ett spel idag och andra omgången tävlade N och jag tillsammans med Jojo. Man skulle säga ord som skulle vara ledtrådar till vilka kort från en kvadrat på bordet som var ens eget lags kort. Två kort hade legat bredvid varandra hela omgången och det var Robin och Hood. N var jätteduktig och kunde massor av engelska glosor fast han bara är 7 1/2. Vi hade vårt sista ord kvar bara och Jojo sa hood. Det märktes att killarna i andra laget tyckte det var för enkelt, men jag läste på de fem kort som fanns kvar att välja mellan och inget passade med hood. N hade först inga förslag och det stod så still i skallen. Men så kommer han mot mig för att diskutera och tror plötsligt på Robin. Och jag tänker att det ju är rätt för en Robin (rödhakesångare) kanske har som en röd mössa på sig (Hood). Så vi svarade Robin med den självklara förklaringen om fågelmössan och då brast alla ut i ett gemensamt Robin Hood! Att jag kunde vara så trög men att vi ändå svarade rätt är otroligt! N och jag. Och Jojo och jag. Älskar.

Och andra J berättade om en Youtubeperson som hade med dataspel att göra och som skulle ha livesändning imorgon och skänka pengarna till ms-forskning. Så det ska jag berätta för föreningen för jag har då aldrig hört talas om den sortens välgörenhet. Om jag inte hade varit så sjukligt trött nu hade jag lipat på grund av omtanken. Älskar!

Älskar!!!

Inga kommentarer: