Kronprinsessan Viktoria 40 år

Hurra för Viktoria idag på hennes 40-årsdag! Jag tycker hon är fantastisk.

Hennes klänning, med fjärilar och vippig kjol, var från Per Engsheden, som också gjorde hennes brudklänning. Jag ger henne @@@@@.

Drottning Silvia var som hon brukar, oklanderlig men inte jättespännande.@@@

Prinsessan Sofias hatt var gräslig men klänningen (av Ida vad hon nu heter) mycket fin. Men hatten drar ner betyget till @@@.

Prinsessan Madeleine. Ser brittisk ut (Erdem, som ska samarbeta med H&M i höst.) Men också fullkomligt oklanderlig, men ändå spännande. @@@@

Männen bryr jag  mig inte om, fast jag tyckte det var trevligt att Carl Philip hade en ljusare kostym än de övriga, det är ju sommar.

Däremot hade de små prinsarna strumpor och shorts. Men så får det väl bli.

Och dagens snackis måste varit Leonore, som verkar behöva en fastare hand. Jag säger inget mer. Hennes små danssteg var dagens frigörelse. Hon lär inte bli lätt som tonåring.

På konserten på kvällen, som jag inte såg hade Viktoria och Silvia folkdräkter. Jättefina. Viktoria lär ska ha hållit ett litet tal, som Estelle berömde med en stor kram när hon satte sig. Den ungen!! <3

Sofias klänning var ok. @@@

Madeleines ett strå vassare på @@@@.

De hade dock liknande espadrillos med klack och skosnöresknytning runt vristen. Fast Maddes var snyggare.

2 kommentarer:

Monica sa...

Viktorias klänning var nog det vackraste jag sett. Så fin!

modren sa...

Å, den kramen från Estelle! Den ungen är fantastisk. Föräldrarna måste ha gjort mycket rätt, eller så är det mest arv. Rörande att se.
modren