Tankar

Jag såg ett program om en flygplansolycka och tänkte på Nine Eleven. Att när första planet kraschade i tornet så var det en hemsk, obegriplig olycka. Men när det andra planet kraschade i det andra tornet så var det en hemsk, obegriplig terrorhandling.

Såg nyss på delar av Babel och där sa en fransk författare att det förflutna är det enda vi kan förändra. Så kolossalt motsägelsefullt, men med tanke på de två tornen så förstår jag. En akt i framtiden ändrar det förflutna.

Vad vill jag förändra i mitt liv? Vad måste jag se på annorlunda för att ljuset jag ser det i ska vara det rätta?

Jag älskar tankar. Babel är tankefest för mig. Ibland tycker jag att folk nästan är så litterärt märkvärdiga att de tappar förståndet, men jag inser att det kanske är jag som inte har lärt mig deras glosor än.

Inga kommentarer: