Min sorts höstfärger

När det blir för mycket kryddor i maten, höll jag på att säga, kryddfärger menar jag, som gurkmeja och paprika, då är det inte mina höstfärger. Men kom igen med lite vin och aubergine så är jag med på tåget, eller på middagen kanske jag ska säga när jag använder matnamn hela tiden.

Jag började skriva tacksamhetsdagbok igen i mitten på förra veckan. Mest för att Mikael hittade en sån vacker linje rad bok som jag ville fylla med text,men också för att jag behöver skifta fokus på en del grejer som gör att jag har svårt på det personliga planet. En av grejernanpsykologen sa var att tänka på  vem jag vill vara och ha den målbilden. Då vill jag vara en som uppskattar de små grejerna i vardagen och därför tog jag upp det här med tacksamhetsdagbok igen. Jag har ju i perioder skrivit mycket och har alltid tyckt mycket om det. Så det ser jag fram emot, både just nu och också i framtiden. November kan bli riktigt bra!

Inga kommentarer: