Sammanbrottspizza

Konstigt, sammanbrottspizza var inget ord, men de bytte inte till nåt annat heller!

Det där med 2 h ist f 1 och tio pers hos frissan ist f 1, och att bli bortglömd igen vilket gör att jag känner mig oönskad, tog hårdare än jag trodde. Sen att jag blir alldeles vred när jag ser mig i spegeln och hatar min frisyr gör väl saken inte bättre. Det är ingen ful frisyr eller misslyckad frisyr, den är som den ska, bara inte det jag bad om.

Så när jag inte kunde somna så började jag gråta och sen mådde jag så dåligt i halsen och har och har haft så ont i benen efter mina små steg idag och upp och ner ur rullstolen och till sist gå försiktigt för det är halt. Det har gjort plågsamt ont, på en dag som inte tålde nåt.

Så jag gick upp och värmde en liten pizza bit, drack ett glas mjölk och åt en ruta choklad. Jag har bara ätit en mcfeastmeny och det räcker inte hela dagen och hela natten så det fick bli en sammanbrottspizza halv sex på morgonen. Förhoppningsvis funkar det som så att blodet lämnar hjärnan/tankarna/känslorna och går till magen/peristaltiken istället och så är det bra att inte vara för hungrig när man försöker sova. Ofta när jag är sådär extremt trött orkar jag inte äta nåt mer än middag och då är jag för hungrig när jag försöker somna. Men man hoppas ju att man ska klara sig utan att äta om man är för trött för att äta.

Jaja, vilken dag.

Ska kalla min frisyr för Mary Crawleys korta frilla. I S3 E1 har hon inte klippt sig än, men vi får se.

Nu ska jag se om jag orkar läsa en mordnovell ur min nya (köpt på tradera) bok Svart advent, med svenska deckarförfattares mordnoveller. Jag skrev en till en tävling en gång men kom inte med.

Wish me luck. Jag är lite rädd för att jag inte förstår vad idag som triggade såna fysiska och emotionella symptom, kanske många små saker. M är snäll. Jag är så glad att det är hälsan jag har problem med och inte äktenskapet. Och han gillar ju slätt, rakt, blankt hår...

1 kommentar:

Nilla sa...

Nej men vad tråkigt att det inte blev som du tänkt dig med frisyren. Allrahelst när det tar så mycket energi för dig att ta dig dit ❤