Säng säng säng sova sova sova

Sköna hems papperstidning är jag inte alltid så förtjust i men deras bilder i sociala medier blir jag helt knäsvag av. Nu har de tips om hur man ger sitt sovrum hotellkänsla och jag är precis lika såld som på blombilderna de hade härom dagen.

Fast jag måste hålla med Mikael, som är funktion före form ut i fingerspetsarna (jag inbillar mig att jag är lite mittemellan), att halva sänglängden inte är den ultimata kuddmängden. Nu har jag visserligen fem kuddar bakom rygg och nacke, men det är faktiskt för funktionen.

Sov gott och dröm om underbara sovrum.

Jag drömde förresten att jag var judinna i natt. Och sen kom en kommentar från "min" rabbi i mitt flöde på fb. Om jag hade trott mer på ödet hade jag trott att jag var synsk, men nu tror jag bara att rabbins inlägg fastnade i mitt medvetande eftersom mitt undermedvetna tänkt på judar inatt medan jag sov.

Och det var kanske därför som jag hittade noterna till Schindlers List. Musiken är som svensk gammal folkmusik, mollig och så vacker att det nästan gör fysiskt ont när känslorna försöker ta vägen nånstans. Ljusa kvällar om våren och Schindlers List-temat, då blir man svag i benen. Jag skulle vilja kunna muskkteori och analysera vad de har gemensamt. Mer än moll.

Ska försöka lugna mig nu så jag kan somna, jag har rotat i gamla tavlor, gamla bröllopsminnessaker och gamla känslor, så jag är lite uppvarvad nu. Tänk att jag skrev en dikt om att vara nyförlovad och satte den i bröllopsprogrammet. Som att klä av sig naken!

Inga kommentarer: