Dagens gnägg

Hästar är vackra. Jag läste Svarte hingsten när jag var liten men jag blev ingen hästtjej. Jag läste också Cherry Ames, sjuksköterska, men jag blev inte vårdtjej heller. Däemot läste jag Agaton Sax och Ture Sventon och blev deckarförfattarwannabe.

Men jag skulle vara rädd för en levande höst. Kanske, för de är så stora och jag känner dem inte alls. Men de är ju inga rovdjuren jag tror inte de skulle attackera mig precis.

Det finns svarta, vita, mahognybruna, glänsande, prickiga hästar som ser ut som fotomodeller. Sen finns det höstar med 70-talsjeans på benen, hästar som ser ut som två av de andra. Och som är så stora att mankhöjden inte ens är en manshöjd.

1 kommentar:

modren sa...

Hästar är granna djur. Och jag vill helst titta på dem på avstånd.
modren, rädd för stora djur, t o m kor