Tips från Kostdoktorn

Jag följer Kostdoktorn, bland flera LCHF-bloggar, eftersom jag nånstans tror att det är en bra idé. Mikaels kropp och diabetes mår fantastiskt på LCHF, min mår inte särskilt bra numera, men förr gick jag ner i vikt och fick bara allergiproblem när jag ökade intaget av viss föda. Men som sagt, nu mår jag pest de två första veckorna, förutom att jag bara inte orkar pilla med mat om jag inte får äta macka till kvällsmat. Mikaels sockerkurva går i princip rakt upp om han äter bröd, så jag vet att det inte egentligen är en bra föda. Men jag hänger med i några kostbloggar i alla fall, för att se om jag kan hitta nåt sätt som det skulle kunna funka.

Och idag såg jag världens vackraste bild! Vilka färger (klår allt på Elle Decor-galan!)!! Det verkar som om man har delat och kärnat ur en avokado, hällt i en laxbit och ett ägg och gräddat i ugn med dillvippa på. Säkert lite s&p också. Ibland älskar jag avokado, ibland tycker jag det är göräckligt. Ibland älskar jag gravad lax, ibland får jag kväljningar av det. Och jag blir allergisk mot ägg om jag äter ens ett om dagen. Så ni ser att det där med LCHF inte egentligen är min grej. Men tanken på LCHF har jag fallit för inte bara en gång utan många!

Inga kommentarer: