En plusgrad!

Jag vet inte vad vi har att vänta oss från den här vintern och våren. Jag är inte synsk och inte utbildad meteorolog. Jag har ju tillgång till diverse bevis från det förflutna, som att när min pappa fyllde 50 den 19 april för drygt 20 år sen så snöade det så långt söderut som Borås.

Och tänk vad ni brukar ha på er på majbrasorna. Vintervantar, mössa och halsduk brukar jag komma ihåg.

Så vi får se. Vi har inga snöhögar kvar hos oss, men vid infarten till området finns två högar som är en våning höga.

Men hörni, sätt inga pengar på att våren är på väg.

Min bästa barometer är när min hemtjänstperson kommer. Förra veckan var det vinterjacka. Veckan före det vinterjacka och kofta. Nu var det vår- och höstjacka med koftan i bilen. Så jag ser ju att det går framåt, men det kan ju börja snöa när som helst. Nu är det hur som helst en plusgrad ute. Ungefär som det brukar vara på midsommar.

Inga kommentarer: