Mode eller konst?

Jag har alltid gillat kläder och mode. Mormor sydde mycket, hennes pappa var skräddare och mormor höll noga reda på trenderna. Jag har ärvt intresset, även om jag inte längre syr mer ön nån enstaka söm vart femte år. Men jag drömmer om att ha ett hobbyrum där smaskinen skulle få stå framme!

Haute Culture är jag däremot inte helt såld på. Förutom att priserna såklart är helt omoraliska k en värld där folk svälter, så är det inte alltid som jag tycker att kläderna görs för att vara vackra, utan för att tänka utanför boxen eller provocera, och alla såna dör övriga skäl som konsten står för förut om att bara vara behaglig att se på. Att bara vara vacker är ju inte varken en boks eller en klänning främsta syfte.

Jag tycker i alla fall att gränsen är hörfin mellan sånt som bara är tokigt och när det annorlunda blir spännande och lockande.

1 kommentar:

modren sa...

Dom bilderna platsar i vilken skräckfilm som helst.
Modern, skrämd