Pizzabagaren

Vi har haft extra ont om pengar sen före jul. Vi köpte bara julklappar till barnbarnen. Mikaels buffert har gått åt, mina små sparpengar likaså. Men så var mina föräldrar snälla och gav mig uppmuntringspengar. Jag har sovit dåligt i en månad så jag blev verkligen glad för uppmuntringen. Vi har inte köpt middag ute på hela året pga ekonomin men nu kände jag verkligen för pizza, så igår efter vårdbesöket hoppade Mikael ur bilen och beställde. Men så får de ordern och börjar baka. Pizzabagaren blir osäker, tittar på Mikael och säger Det ska väl inte vara en capriciosa, ska det inte vara en calzone med ananas?

Jo, det ska det ju, och Mikael blandar ihop pizzanamnen så som jag fem minuter tidigare blandat ihop läkemedelsnamnen.

Så coolt att pizzabagare känner igen Mikael och vet vad han vill ha. Nu fick jag champinjoner också i pizzan och det dog ingen av.

Efter 10 år i Vh är vi verkligen stammisar på La Bella. Köper i princip aldrig pizzorna någon annanstans. En gång när jag kom in själv frågade chefen Var har du gubben? Jäpp, de gör vår mat. Jag valde pizza den här gången men hoppas att det ska kännas mer som vår såsmåningom, för då ska jag ta deras kycklingsallad nästa gång. Den är så god!!!

2 kommentarer:

modren sa...

Har ni frågat nån gång om de gör LCHF-pizza?
Men det är väl inget för dig som gillar bröddegen mer än allt det andra...
modren, tycker sämre och sämre om pizza - hellre en varm macka med skinka, ost och tomat

Anja Olergård sa...

Nej, vi har inte frågat, men jag gillar ju degen mest. Mikael är kosher och tar alltid kebabsallad.