Vägens hjältar

Idag på Vägenshjältar hände enolycka på Nynäsvägen i höjd med Länna och då kände jag igen mig lite. Det har hänt i nåt enstaka andra tillfälle, typ efter Globen så ligger det vackra villor precis vid motorvägen, kanske heter det Enskede. Och om jag skulle ta körkort och killen skulle säga åk närmaste vägen till Essingeleden skulle jag glo på honom som om han hade bett mig förklara vägen dit på japanska. Not happening alltså.

Men så finns ju det där kontot på IG som har Göteborgsbilder och som jag ääääälskar. De är oftast från själva stan, inte ute i förorterna. Och i 9 fall av 10 behöver jag bara titta på en bild i en bråkdels sekund och jag känner redan igen mig. Här är en nyligen upplagd bild på mitt gamla hus på Skeppsbron. Man ser nästan mina fönsterkåpor sticka ut överst i bild, till höger. Jag har bott där!!!

Hemma.

Inga kommentarer: